štvrtok 5. februára 2015

Zbavte se nepořádku s feng-šuej

Pred nedávnom som v schránke objavila modré plastové vrece a na ňom pripevnený letáčik s informáciami o zbierke oblečenia, hračiek, knižiek atď. pre Domov dôchodcov Sue Rider v Prahe. Do troch dní som mohla vyhrabať nepotrebné a zachovalé veci, ktoré by si pán vyzdvihol spred domu a odviezol do ich obchodu na predaj. Do troch dní som to nestihla. No vrece aj s letákom sa ďalej povaľovali na stole. A ja som si spomenula na knihu, ktorú som kedysi s nadšením prečítala, nechala sa ňou v mnohom inšpirovať a namotivovaná som sa pustila do aplikácie rád od autorky. A pozitívne výsledky nenechali na seba dlho čakať.  

Zbavte se nepořádku s Feng-šuej od Karen Kingstonovej
Vydavateľstvo: Orsini
224 strán, brožovaná väzba

Karen vo svojej útlej knižke s nadhľadom a humorom popisuje ako neporiadok ovplyvňuje naše životy, uvádza vlastné skúsenosti a príbehy klientov, ktorým pomáhala vyčistiť priestory a opätovne rozprúdiť tok životodárnej, tvorivej energie.

Nepořádek vás může uvádět ve zmatek
Když žijete obklopeni nepořádkem, není možné mít jasno v tom, co vlastně se svým životem děláte. Když se nepořádku zbavíte, můžete myslet jasněji a rozhodovat se snáze. Zbavit se nepořádku a krámů je nejlepší cesta, jakou znám, k tomu, abyste objevili, jak chcete žít, a také tak žili.


A vedeli ste, že neporiadok môže mať vplyv aj na telesnú váhu?

V průběhu let jsem si povšimla zvláštního úkazu, totiž že lidé, kteří mají doma mnoho nepořádku, trpí často nadváhou. Vysvětlením je podle mého názoru fakt, že jak tělesný tuk, tak nepořádek jsou formy sebeobrany. Tím, že si kolem sebe vybudují vrstvy tuku nebo nepořádku, doufají, že se tak obrní proti životním ranám, obzvlášť proti citům, které zvládají jen s obtížemi. Dodává jim pocit, že jsou schopni mít věci pod kontrolou a zabránit tomu, aby měly na jejich život příliš hluboký dopad. Ale je to jen iluze.

V samostatnej kapitole venovanej zbierkam, s ktorými sa niektorí ľudia nedokážu rozlúčiť, uvádza milý príbeh:
V domě jedné ženy, které jsem poskytovala konzultaci feng-šuej, jsem během prohlídky napočítala více než sto kachen. „A co všechny ty kachny?“ zeptala jsem se jí, ale odpovědí mi byl jen nechápavý pohled. „Jaké kachny?“ zeptala se ona. Prošly jsme dům znovu, a když jsem jí je ukazovala, byla v šoku. Byly na tapetách, vyšité na polštářích, zdobily koupelnu, byly i vepředu na jejím županu, na nádobí. Bylo to úplné kachní království, ale ona si vůbec nebyla vědoma toho, že jich bylo tolik. Nejzajímavější ovšem bylo, že každá kachna byla osamocená, a velkým problémem této ženy bylo, že se nikdy nevdala. Abych dlouhý příběh zkrátila: dala na mou radu, zbavila se kachen a našla si muže!

Zároveň veľmi jednoducho vysvetľuje, ako pomocou feng-šuej určiť, v ktorých zónach vášho obývaného priestoru sa zrkadlia životné oblasti ako práca, prosperita, zdravie, rodina, atď. Je zaujímavé experimentovať a sledovať, ako sa neporiadok, či naopak očista a sprehľadnenie prejavujú v každodenných udalostiach. A keď som zistila, že moja skriňa s oblečením stojí v zóne finančnej prosperity, nebolo pochýb o tom, že modré vrece predsalen s radosťou využijem.

Ak by ste mali chuť urobiť si v živote jasno, vytvoriť príjemný priestor pre „dýchanie“, tvorivú činnosť a nové podnety, neváhajte – kniha od Karen Kingstonovej vás dostane do správnej nálady a nabije energiou, ktorá vám pomôže urobiť prvý krok.

A ja dnes frčím do Domova Sue Rider. Verím, že sa darom potešia...




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára